Tannbehandling

Vi på Strusshamn Tannklinikk har flere års erfaring som allmennpraktikere med tilleggskompetanse innen behandling av pasienter med tannlegeskrekk. Hos oss vil du føle deg trygg og godt ivaretatt.

Er du pasient hos oss, eller ønsker å bli det, kan du ringe oss på telefon 56 15 00 20 eller sende e-post til post@strusshamntannklinikk.no.

Behandlinger:

Undersøkelse og forebyggende behandling

Undersøkelse og forebyggende behandling hos oss inkluderer en full gjennomgang av din tann- og munnhelse. Vi gjennomfører også grundig rens. Vi anbefaler regelmessig undersøkelse og forebyggende behandling for å sikre best mulig tann- og munnhelse.

Kroner og broer

Kroner og broer erstatter dine egne tenner. Hvis du har en skadet eller knekt tann som vi ikke kan reparere med vanlig fylling kan vi slipe til tannen og sette på en tannkrone. Dersom du mangler en eller flere tenner kan vi erstatte disse med en tannbro som blir festet på hver side av dine egne tenner.

Akutt smertebehandling

Har du behov for akutt smertebehandling? Tannverk kan ofte være smertefullt. Vi hjelper deg ved akutt tannverk. Ring oss på telefon 56 15 00 20 så ordner vår tannhelsesekretær time til deg! Vi holder til i Strusshamn Senter på Askøy.

Tanntrekking

Av og til er tanntrekking nødvendig. I noen tilfeller kan det være nødvendig med tanntrekking for å unngå infeksjoner og smerter, i andre tilfeller i forbindelse med tannregulering. Vi har også behandlinger som kan erstatte dine trekte tenner. Tanntrekking hos oss er trygt og smertefritt.

Invisalign

Invisalign er en nesten usynlig måte å regulere tenner på. Behandlingen foregår ved hjelp av en serie gjennomsiktige og avtakbare skinner spesialtilpasset dine tenner. Hver skinne brukes hele døgner bortsett fra når du spiser. I løpet av behandlingsperioden rettes feilstillinger og skjeve tenner.

Fyllinger og rotfyllinger

Vi hjelper deg med fyllinger og rotfyllinger. Har du fått hull i en tann reparerer vi skaden ved tilpassing av fylling i riktig farge som gir et naturlig resultat. Har hullet i tannen blitt for stort og dypt, og ført til betennelse i nerven i tannroten, vil det være nødvendig å rotfylle tannen.

Implantat og protese

Mangler du en eller flere tenner kan vi erstatte disse med implantat ved å plassere en kunstig rot av metall i kjevebeinet, og montere en krone eller bro på den kunstige roten. Mangler du flere eller alle tenner kan vi ersatte disse med en del- eller helprotese etter et nøyaktig avtrykk av kjevekammen.

Tannkjøttsykdom

Opplever du at tannkjøttet ditt er rødt, hovent eller blør? Det kan være symptomer på betennelse i tannkjøttet. Vi behandler og forebygger tannkjøttsykdom. Egeninnsats er også avgjørende for behandling og forebygging. Vi jobber sammen med deg for å få kontroll på betennelsen.

Tannbleking og estetisk tannbehandling

Ønsker du hvitere tenner? Vi tilbyr profesjonell tannbleking av misfargede tenner ved hjelp av en blekeskinne som du trygt kan bruke hjemme. Før vi tar avtrykk av tennene dine for å lage blekeskinnen må vi undersøke tennene dine for å sjekke at du ikke har skader eller hull i tennene.